Informačný systém na podporu vratiek DPH v rámci EÚ pozostáva zo 4 základných modulov:
- Prijatie žiadostí od tuzemských žiadateľov
- Spracovanie a odoslanie údajov do jednotlivých členských štátov EÚ
- Príjem žiadostí od zahraničných žiadateľov z krajín EÚ
- Spracovanie žiadostí od zahraničných žiadateľov z krajín EÚ
Prijatie žiadostí od tuzemských žiadateľov
Aplikácia je dostupná prostredníctvom portálu finančnej správy pre tuzemských platiteľov DPH. Umožňuje vyplnenie žiadosti na vrátenie DPH z niektorej z krajín EÚ, resp. vyhlásenia a ich podanie na elektronickú podateľňu portálu finančnej správy.
Spracovanie a odoslanie údajov do jednotlivých členských štátov EÚ
Po úspešnom prijatí žiadosti na vrátenie DPH z EÚ/vyhlásenia na podateľni finančnej správy sú vykonané kontroly na prípustnosť podania žiadosti a v prípade korektného stavu sú údaje zo žiadosti zaslané do príslušného členského štátu EÚ pomocou CCN/CSI výmennej siete.
Príjem žiadostí od zahraničných žiadateľov z krajín EÚ
Modul vykoná príjem a základnú kontrolu žiadosti na vrátenie DPH zaslanej prostredníctvom CCN/CSI siete z niektorej krajiny EÚ.
Spracovanie žiadostí od zahraničných žiadateľov z krajín EÚ
Spracovanie žiadostí na vrátenie DPH prostredníctvom aplikácie pre správcov na špeciálnom oddelení daňového úradu Bratislava.